URL kısaltma, bağlantı kısaltma ya da link kısaltma; bir URL'yi kısaltmak, ancak yine de kullanıcıyı istenen web sayfasına yönlendirmek için kullanılan bir tekniktir. Uzun bir URL'ye sahip bir web sayfasına yönlendirmek için daha kısa bir bağlantı oluşturan bir link kısaltma programı ile yapılır. Link kısaltma, bir HTML dosyasının boyutunu küçültmede yardımcı olur ve Twitter gibi karakter sınırlı uygulamalarda kullanışlıdır. SMS gönderirken kısa link oluşturma da ayrıca avantaj sağlar. Örneğin, http://blog.ornek.com/url-kisaltici-siteler URL'si http://bit.ly/1Owfx5n olarak kısaltılabilir. Bu bağlantıların ikisi de aynı sayfaya gider. Herkese açık bağlantı kısaltıcıların alan adlarının çoğu, spam gönderenler tarafından aşırı kullanım nedeniyle genellikle engellenenler listelerinde listelendikleri için e-posta pazarlaması için önerilmez.
Köprü Metni ve HTTP ile URL, Web'in temel kavramlarından biridir. Web'de yayınlanan herhangi bir kaynağı almak için tarayıcılar tarafından kullanılan mekanizmadır.
URL yani linklere dair aradığınız her şey bu rehberde mevcut. Link kısaltma ya da diğer adıyla URL kısaltma, link kısaltıcı, en iyi link kısaltma siteleri ve daha fazlası için okumaya devam edin!
URL, Uniform Resource Locator / Tekdüzen Kaynak Bulucu anlamına gelir. Bir URL, Web'deki belirli bir benzersiz kaynağın adresinden başka bir şey değildir. Teoride, her geçerli URL farklı bir kaynağa işaret eder. Bu tür kaynaklar bir HTML sayfası, bir CSS belgesi, bir resim vb. olabilir. Pratikte bazı istisnalar vardır, en yaygın olanı artık var olmayan veya taşınmış bir kaynağa işaret eden bir URL'dir. URL tarafından temsil edilen kaynak ve URL'nin kendisi Web sunucusu tarafından işlendiğinden, bu kaynağı ve bununla ilişkili URL'yi dikkatli bir şekilde yönetmek web sunucusunun sahibine bağlıdır.
Bir URL (Uniform Resource Locator), İnternetteki bir kaynağı bulmak için kullanılan benzersiz bir tanımlayıcıdır. Aynı zamanda bir web adresi ya da link olarak da adlandırılır. URL'ler, bir web tarayıcısına bir kaynağı nasıl ve nereden alacağını söyleyen bir protokol ve alan adı dahil olmak üzere birden çok bölümden oluşur.
İçerik, herhangi bir pazarlama stratejisinin kritik bir parçasıdır. Bu içeriği paylaşmak için doğru URL'lere ihtiyacınız olacaktır. Bir URL kısaltıcı, sosyal paylaşımlarınızda çok fazla yer kaplamadan hedef kitlenize doğru mesajları iletmenizi sağlar.
İçeriğinizi paylaşmayı kolaylaştırın:Basitleştirilmiş ve markalı URL'ler, müşterilere siteniz hakkında bilmeleri gereken her şeyi söyler. Artık rastgele harf ve sayı kombinasyonlarıyla küçültülmüş URL'ler kullanmanıza gerek yok.
URL'lerinizi daha çekici hale getirin:Daha kısa URL'ler daha estetik bir çekiciliğe sahiptir. Bu önemli görünmese de daha kısa bir URL, birilerini bağlantılarınızı tıklamaya ikna etmede tüm farkı yaratabilir.
Trafik izlemeye izin verir:Bit.ly gibi url kısaltıcı siteler belirli bir süre boyunca tweet veya gönderilerinizin paylaşım etkinliklerini ölçen izleme sistemi sunar.
Ancak, kısa bağlantılarınızın itibarınıza zarar vermemesini sağlamak önemlidir. URL kısaltma araçları kullanışlı olsa da, bağlantınızın orijinal içeriğini de gizleyerek müşterileri daha şüpheli hale getirir. Markaların, bağlantılarının her zaman müşterileri mutlu etmek için vaat edilen içeriğe yönlendirdiğinden emin olmaları gerekir.
URL Kısaltma, 2000 yılındaki başlangıcından bu yana çok yol kat etti.
Link kısaltmanın sağladığı diğer avantajlar:
Açıkçası, bir URL'yi kısaltmak orjinal web adresini maskelemenize izin verir.
Bu, spam gönderenlerin ve bilgisayar korsanlarının kötü niyetli bağlantıları bizden gizlemesine izin vermesi açısından tüketiciler için kötü olabilir. Neyse ki, Chrome ve diğer tarayıcılardan gelen güvenlik koruma özellikleriyle artık kötü amaçlı bağlantı maskeleme konusunda endişelenmemize gerek yok.
Doğru bağlantı maskeleme, paylaşmak istediğiniz güçlü bir içerik parçasından bir URL aldığınız ve sosyal mesajınız daki önemli bir noktayı tasvir etmek için basitleştirdiğiniz yer olabilir.
Kısa ve akılda kalıcı bir URL'yi paylaşmak, uzun bir URL'den çok daha kolaydır, özellikle de bu uzun URL'ler rastgele sayılar içerdiğinde.
Bir konuşma yaparken insanlarla dolu bir odaya hangi URL'yi bağırmak istersiniz? Kısa olan mı, uzun olan mı?
Sunumunuzda hangi URL'ye bağlantı verirsiniz?
Herkese açık bir ortamda bir bağlantı paylaşırken, bağlantıyı güzelleştirmeye ve tıklama sayısını takip etmeye yardımcı olması için bir link kısaltıcı kullanıyor olmalısınız.
Bağlantı izleme, bir bağlantıyı kısaltmanın bir numaralı nedeni olabilir. Dijital pazarlamacılar ve sosyal medya yöneticiler dahil, herkesin emeklerinin meyvelerini bilmesi gerekiyor…
Ve muhtemelen çabalarımız hakkında da aylık raporlar hazırlamanız gerekiyor.
Tıklamalarınızı ve dönüşümleri kanıtlayamazsanız; bu durum güven sarsıcı olabilir.
İnternetin ilk dönemlerinden beri, bağlantılar kullanıcılar için birincil ulaşım şekli olmuştur. İnsanların sadece bir URL'yi tıklayarak bir web sitesinden diğerine anında geçmesine izin verirler. Ne yazık ki, izleme parametreleri eklendikçe veya site yapıları yüzlerce sayfayı barındıracak şekilde büyüdükçe bağlantılar genellikle uzun ve karmaşık hale gelir.
Sosyal medya ortaya çıktıkça, uzun URL'ler bir sorun oluşturmaya başladı. Başlangıçta, Twitter mesajlarını maksimum 140 karakterle sınırlamıştı. Bu, uzun bir URL'nin tweetinizin tamamını kaplayabileceği anlamına geliyordu. URL kısaltma araçları bu paylaşım sorununa bir çözüm olarak ortaya çıktı. Yani link kısaltma; gereğinden fazla uzun olan ve mesajınızı özet olarak vermek istediğiniz her link için uygulanabilir. Siz de link kısaltma yaparak Mesaj Üssü’nden dilediğiniz gibi toplu SMSgönderebilirsiniz.